Πόσο επικίνδυνα μπορεί να είναι τα διαιτητικά συμπληρώματα;

Πολλές φορές μπαίνουμε στον πειρασμό να "βοηθήσουμε" την απώλεια κιλών με δίαιτα, με την ταυτόχρονη λήψη ειδικών διαιτητικών συμπληρωμάτων. Είναι, όμως, όλα όσα... διαφημίζονται ελεγμένα ώστε να μην προκαλούν παρενέργειες στον οργανισμό; Όχι όλα, όπως μας επισημαίνει ο Ρευματολόγος, Δρ Αχιλλέας Γεωργιάδης, αναφέροντας δεδομένα μελέτης δεκαετίας που δημοσιεύτηκε πρόσφατα σε έγκριτη ιατρική εφημερίδα. Ένα από τα πιο σοβαρά ιατρικά περιοδικά, το New England Journal of Medicine, δημοσίευσε την περασμένη εβδομάδα ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για την επικινδυνότητα των διαιτητικών συμπληρωμάτων. Το άρθρο στηρίχθηκε σε μία μελέτη των αρχείων που διατηρεί ο FDA, σχετικά με τις επείγουσες περιπτώσεις που εισάγονται σε 63 νοσοκομεία των ΗΠΑ, με διάγνωση που αφορά

παρενέργειες μόνο από τα διαιτητικά συμπληρώματα. Η μελέτη αφορούσε τα αρχεία 10 ετών (2004-2013). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, υπολογίσθηκε ότι κάθε χρόνο 18.611 έως 27.398 άτομα, κατά μέσον όρο 23.000 άτομα, επισκέπτονται τα επείγοντα των νοσοκομείων, διότι παρουσίασαν κάποια σοβαρή ανεπιθύμητη ενέργεια που οφείλονταν σε κάποιο διαιτητικό συμπλήρωμα. Οι πιο συχνές ανεπιθύμητες ενέργειες ήταν συμπτώματα καρδιακής προσβολής, ταχυκαρδίες, έκτακτες συστολές και επικίνδυνη χαμηλή αρτηριακή πίεση. Τα διαιτητικά συμπληρώματα που παρουσίαζαν συχνότερα αυτές τις ανεπιθύμητες ενέργειες ήταν αυτά που λαμβάνονται για αδυνάτισμα. Από δημογραφικής πλευράς τα πιο συχνά θύματα ήταν γυναίκες, παιδιά προσχολικής ηλικίας, που έλαβαν το συμπλήρωμα, χωρίς να το πάρουν είδηση οι γονείς τους και υπερήλικες που αναγκαστικά το συνδύασαν μαζί με άλλα πολλά φάρμακα, που ήταν αναγκασμένοι να παίρνουν. Όσον αφορά το είδος του σκευάσματος, σε αρκετές περιπτώσεις, το διαιτητικό συμπλήρωμα φαίνεται ότι περιείχε και δραστικό φάρμακο (σε μικρές δόσεις) που δεν αναφέρονταν πουθενά. Ένα άλλο πρόβλημα ήταν και το τεράστιο μέγεθος του δισκίου ή της κάψουλας, που ήταν αδύνατον να καταποθεί εύκολα από τον ηλικιωμένο ή το παιδί. Πολλές περιπτώσεις πνιγμού αναφέρθηκαν με τα δισκία που περιείχαν Ασβέστιο και βιταμίνη D. Το συμπέρασμα είναι ότι θα πρέπει και στη χώρα μας να γίνει μια παρόμοια έρευνα γιατί είναι σίγουρο ότι έχουμε πολλά ανάλογα σοβαρά περιστατικά που δεν αναφέρονται πουθενά, ίσως για προστασία των φαρμακευτικών ή άλλων εταιρειών που παράγουν κατά χιλιάδες τα σχετικά διαιτητικά συμπληρώματα», επισημαίνει ο Ρευματολόγος, Δρ Αχιλλέας Γεωργιάδης. Εάν γίνει βέβαια κάποια σχετική έρευνα, θα πρέπει και να δημοσιευθεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, για να ενημερωθούν αρχές, γιατροί και ασθενείς και όχι να γίνει γνωστή μόνο σε ένα κλειστό κύκλο ανθρώπων που μπορούν να ελέγξουν τα όποια αποτελέσματα», καταλήγει. Πηγή

Via
Anna Aslan
Share on Google Plus

About senariografos

    ( ΣΧΟΛΙΑ ) Comment
    Facebook Comment